שטייניץ: לא מעניין את טראמפ מה קורה בין ישראל לפלסטינים

אני מכיר את הסביבה המדינית בטחונית מסביב לנשיא טראמפ. אנחנו רואים שטראמפ מבין כמונו שהגיע הזמן לבלום את איראן
מנדי אושר No Comments on שטייניץ: לא מעניין את טראמפ מה קורה בין ישראל לפלסטינים

יובל שטייניץ הממלא את מקומו של ראש הממשלה בוועידה באילת • לדבריו: "מה שבאמת מעניין את טראמפ זה הסוגיה האיראנית" • "התוצאה של מלחמת האזרחים בסוריה היא שנקבל את איראן על גבולנו הצפוני" • על הסביבה המדינית ביטחונית סביב טראמפ • סוגית האנרגיה בישראל

שר האנרגיה, יובל שטייניץ צילום: יונתן סינדלר, פלאש 90
אני מכיר את הסביבה המדינית בטחונית מסביב לנשיא טראמפ. אנחנו רואים שטראמפ מבין כמונו שהגיע הזמן לבלום את איראן
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האנרגיה, התשתיות והמים, יובל שטייניץ, הממלא את מקומו של ראש הממשלה בעת ביקורו בארה"ב השתתף  בועידת איגוד התאגידים באילת.

"אנחנו לא ביום רגיל", אמר שטייניץ, "אני ממלא את מקומו של רה"מ כי הוא נמצא בביקור היסטורי בארה"ב ועליו נאמרו הרבה דברים ובתקשורת הישראלית דנים בשאלה מה יגידו בסוגיית הפלסטינים כאילו הביקור הזה מתמקד בהליך המדיני בינינו".

לדבריו: "אין דבר שמעניין פחות כרגע את ממשל טראמפ מאשר התהליך המדיני ישראלי פלסטיני ובצדק, כי כל אדם בר דעת כולל מנהיגים אירופאים שמשלמים מס שפתיים מבינים שאין פרטנר ושבעזה יש מדינה פלסטינית קטנה ושבמקום לקדם שלווה ושלום מה שאנחנו חווים ממדינת עזה זה טילים וטרור. זה לא הנושא בו הסוגיה המרכזית.

מה שבאמת מעניין את טראמפ וטוב שכך וכאן יש לנו אינטרס משותף עליון, זה מה שמעניין אותנו. זה כיצד לבלום את ההתפשטות האיראנית. איראן היא איום מס 1 על ביטחון ישראל. עם כל הכבוד לחמאס ולטרור ולחיזבאללה. איראן היא האיום הגדול על קיומנו אבל למזלנו הממשל החדש בארה"ב מבין זאת ומבין שהיא איום גדול על ארצות הברית והאינטרסים האמריקאים והסוגיה שנתניהו יעלה בביקור הזה הוא בלימת איראן. בלימת תכנית הטילים האיראנית, בלימת מעורבותם בטרור. עוד נושא אחד שהציבור לא ככ מבין אותו ולא שם לב אך הוא מדיר שינה מעיינינו.

אני כבר לפני 3 שנים הגעתי למסקנה שהייתה הפוכה מהערכות המודיעין שיש סיכוי סביר שהצד של אסד ינצח ויחזיר את השליטה ברוב סוריה ושיגיע היום שבו הברית בין אסד לאיראנים ואז נשאלת השאלה איזה סוריה נקבל. סוריה מוחלשת או שמא יקראו לזה סוריה אבל למעשה נקבל את איראן. כי יש מאמץ איראני להפוך את סוריה למשלט של איראן. ואז התוצאה של מלחמת האזרחים בסוריה נקבל את איראן על גבולנו הצפוני וזו סכנה חמורה. וזו המשימות הכי חשובות של רה"מ בביקור הזה. לנו האינטרס הוא ברור למנוע מאחז איראני צבאי על גבולנו הצפוני.

לשמחתנו אנחנו רואים כבר בשבועות הראשונים של הממשל החדש והייתה לי ההזדמנות לשוחח עם היועץ לבטחון לאומי שהתפטר הבוקר, הוא עוד לא ידע שטרמאפ ינצח ושהוא ימונה ויתפטר, אני מכיר את הסביבה המדינית בטחונית מסביב לנשיא טראמפ. אנחנו רואים שטראמפ מבין כמונו שהגיע הזמן לבלום את איראן. מאז הסכם הגרעין ארהב והעולם המערבי התעלמו ממה שאיראן עושה. לשמחתי אנו שומעים פעם ראשונה מזה שנים אמירות אמריקאיות לבלום את צפון קוריאה. עוד התייחס שטייניץ בדבריו לסוגית האנרגיה ואמר: "כבר השנה הפחם לשימוש בייצור החשמל יורד וכבר השנה האוויר הרבה יותר נקי ונמשיך לנקות כאן את האוויר. אנחנו רוצים להטמיע את הגז גם בתחבורה וגם במפעלים".



0 תגובות